Skip to main content

ALGEMENE VOORWAARDEN

Bij het boeken van een reis bij ‘Avontuurlijk IJsland’ ga je akkoord met onze voorwaarden.

In het kort zullen we uitleggen wat deze voorwaarden inhouden. Lees deze voorwaarden goed door voor je bij ons een reis boekt. Mocht je vragen hebben over deze voorwaarden kun je ons altijd mailen of bellen.

De voorwaarden in het kort:

  1. Indien je bij ons een reis boekt ga je akkoord met onze voorwaarden, dit houdt in dat je na (aan)betaling niet kosteloos kunt wijzigen of annuleren.
  2. Mocht er sprake zijn van lichamelijke klachten, fysiek dan wel geestelijk dient dat voor de boeking worden gemeld per mail.
  3. Wanneer er tijdens de reis een klacht is dien je deze direct te melden bij ons danwel aan de reisleiding.
  4. Mocht er sprake zijn van een derde partij tijdens de reis, gelden de voorwaarden van deze partij. Denk hierbij aan de externe tours die we inkopen bij organisaties zoals walvistour of de gletsjerhike.
  5. Garanties

Definitieve Boeking

Indien je bij ‘Avontuurlijk IJsland’ een reis boekt ga je akkoord met het volgende:

  • Ik ga ermee akkoord dat deze boeking definitief wordt ingeboekt onder de aankoopvoorwaarden van Avontuurlijk IJsland en tevens de reisvoorwaarden van eventuele derde partij(en)
Als je deze voorwaarden accepteert en je de (aan)betaling hebt gedaan is je boeking definitief.Dit omdat wij inkopen bij de partijen die locale activiteiten aanbieden en ook de vliegtickets inkopen. Daardoor is het niet mogelijk om je boeking te annuleren of te wijzigen. Geef in het boekingsformulier duidelijk aan wat je voor en achternamen zijn die op je paspoort of ID kaart staan.Let op, Zowel een paspoort als een identiteitskaart zijn geldig om naar IJsland te vliegen, mits deze minimaal 3 maanden geldig is op de dag dat je weer thuis komt.

Wijzigingen en kosten

Uiteraard kan het zijn dat je erachter komt dat je iets verkeerd hebt ingevuld, kan gebeuren uiteraard. We willen je dan verzoeken om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen zodat we dit kunnen wijzigen. Naast de flexibele kosten van de wijziging, bijvoorbeeld de extra kosten wijziging vliegticket(s) rekenen we € 50,- administratiekosten bij wijziging van een geboekte reis.

Annuleren

Je hebt je (aan)betaling gedaan maar door omstandigheden kun je niet mee op reis, wat dan? Dit is vrijwel geheel afhankelijk van je reis en/of annuleringsverzekering.  De verantwoordelijkheid ligt hierbij voor de verzekeringsmaatschappij en niet bij ‘Avontuurlijk IJsland’. Eventuele terugbetaling van de aanbetaling of reissom loopt via de verzekeringsmaatschappij en niet direct via ons. We raden je daarom aan om naast de verplichte reisverzekering ook een annuleringsverzekering af te sluiten. Zie hiervoor het artikel verzekeringen. Neem wel direct contact met ons op wanneer je door omstandigheden niet mee kunt gaan en de reis helaas moet annuleren! Indien je door omstandigheden niet mee kunt gaan op reis betalen we, mits op tijd aangegeven, een gedeelte van je reissom terug. Zie de hier onderstaande voorwaarden.

Annulering door reiziger

Indien een overeenkomst door de reiziger wordt geannuleerd, brengt de reisorganisator de reiziger naast eventueel gemaakte kosten voor de reiziger, de verschuldigde boekingskosten en verzekeringen, de volgende annuleringskosten in rekening:tot 15 weken voor de vertrekdag: de reiziger betaalt de aanbetaling.
15 tot 12 weken voor de vertrekdag: de reiziger betaalt 50% van de reissom.
12 tot 10 weken voor de vertrekdag: de reiziger betaalt 75% van de reissom.
Vanaf 10 weken voor de vertrekdag: de reiziger betaald de volledige reissom.

Annuleringen buiten kantooruren en in het weekend worden geacht te zijn verricht op de eerstvolgende werkdag.

Het wijzigen van een reis naar een andere vertrekdatum wordt in beginsel gezien als een annulering door de reiziger. Het is de verantwoordelijkheid van de reiziger om tijdig in overleg te treden met ons. Bij een wijziging zullen naast de administratiekosten, ook de reeds voor de reiziger gemaakte kosten in rekening worden gebracht.

Annulering door Corona maatregelen

Wanneer je bij ons een reis boekt vragen we je om direct na boeking een reisverzekering af te sluiten (dit is verplicht), tenzij je een doorlopende reisverzekering hebt. Indien je boekt en IJsland staat op Code geel of groen is je reis veelal verzekerd en dit is zeker het geval met een annuleringsverzekering.Zoek daarom eerst uit wat er precies uitgekeerd wordt door je verzekering in het geval dat je reis door eventuele nieuwe Corona-maatregelen niet door gaat. Indien je reisverzekering niet het hele bedrag dekt vullen wij het bedrag aan minus de administratiekosten van €50,- met een maximum van €1.000,- per geboekte reis.Stel je boekt een reis van €3.495,- en door een nieuwe variant gaat alles wederom op slot. Je reisverzekering betaald 75% hiervan uit, ofwel € 2.621,25 dan krijg je van ons dus nog € 873,75 minus administratiekosten = € 823,75 terug.Besluit je om een andere keer mee te gaan dan is het ook mogelijk om een voucher te krijgen, dan vervallen ook de administratie kosten en krijg je in bovengenoemd voorbeeld dus een tegoed van €873,75.

Annulering door ‘Avontuurlijk IJsland’

‘Avontuurlijk IJsland’ is gerechtigd een reis te annuleren indien het minimum aantal deelnemers voor een reis niet gehaald is. In alle gevallen zullen wij uiterlijk 4 weken voor de vertrekdatum dit kenbaar maken. ‘Avontuurlijk IJsland’ zal in dit geval de reeds betaalde reissom restitueren.

Lichamelijke of medische aspecten

Indien je medische, fysieke of lichamelijke klachten hebt, ben je verplicht dit aan ons door te geven voor je de boeking maakt. Indien blijkt dat de reis te uitdagend voor je is in welke vorm dan ook, zijn eventueel voortkomende kosten niet op ons terug te berekenen.

Voorbeeld 1: Door een burnout of psychische klachten ben je eigenlijk niet in staat om in een groep te functioneren waardoor het groepsbelang in gevaar komt, dan is het beter om je reis af te breken of zelfstandig en op je eigen tempo verder te reizen. Kosten die hieruit voortkomen zijn voor ten alle tijde voor eigen rekening en niet voor ‘Avontuurlijk IJsland’.

Voorbeeld 2: Wanneer je net voor vertrek je pols breekt en daardoor niet kunt deelnemen aan een aantal activiteiten van het de reis. Je kunt dan wel mee, maar kosten die door ons gemaakt zijn bij een derde partij worden niet gerestitueerd.

Klachten

Heb je tijdens de reis een klacht? Dan ben je verplicht dat aan de reisleiding te melden. Mocht dit voorkomen en je komt er samen niet uit vul je met de reisleiding een klachtenformulier in. Heb je tijdens je reis geen melding gemaakt van je klacht zijn wij niet verplicht deze in behandeling te nemen.

Verzekeringen

Dit is wellicht het belangrijkste van onze voorwaarden wanneer je een reis boekt met ons. Een gewone reisverzekering is verplicht! Lees altijd je verzekering goed door. We gaan bijvoorbeeld een gletsjerhike doen op IJsland, lees dan goed of de verzekering ook dat dekt indien er tijdens deze activiteit iets gebeurt. Zonder reisverzekering is net niet mogelijk om met ons op reis te gaan.

Het vooraf annuleren van een vakantie gaat meestal niet bij een standaard reisverzekering, daarbij zijn er uiteraard bepaalde voorwaarden van toepassing bij annuleren. We raden je daarom aan om je reisverzekering goed te checken! Een annuleringsverzekering is niet verplicht maar raden we zeker aan. Houd er wel rekening mee dat je bij de meeste verzekeringen binnen 7 dagen na de boeking van je reis de annuleringsverzekering afgesloten moet hebben, daarna kan het vaak niet meer.

AON Verzekeringen heeft een aantal verzekeringen waar we je op willen wijzen

Annuleringsverzekering
Reisverzekering

Garanties – VZR Garant

Om te voldoen aan de wettelijke verplichting voor garantiestelling, maakt Avontuurlijk IJsland gebruik van de garantieregeling VZR Garant (www.vzr-garant.nl). Je kunt dit controleren op de deelnemerspagina van de VZR Garant-website. Binnen de grenzen van de Garantieregeling, die je kunt vinden op de website van VZR Garant, is de garantie van VZR Garant van kracht. Op de Garantieregelingpagina kun je lezen op welk (reis)aanbod de garantie van VZR Garant precies van toepassing is en wat deze garantie inhoudt.

Als diensten niet worden verleend vanwege financieel onvermogen van Avontuurlijk IJsland, kun je contact opnemen met VZR Garant op het volgende adres:
Torenallee 20
5617 BC te Eindhoven
Nederland,
via info@vzr-garant.nl
Tel: +31 (0)85 13 07 630.

Voor meer informatie lees de garantieregeling of kijk op de website van VZR-Garant: https://vzr-garant.nl/reizigers.

Aanvullende info:

Daarnaast werken wij samen met een groot Nederlands reisbureau dat aangesloten is bij de ANVR/SGR en het calamiteitenfonds. Je reis is dus altijd in goede handen.